KENU SZAKOSZTÁLY DUNAFÖLDVÁR

ÉSZ-ERŐ-EGÉSZSÉG

DSTE Kajak-Kenu Szakosztály öt év munkája

2006-2010-ig

Magyarország közepén egy kis öbölben új lehetőség bontakozott ki, avagy egy utolsó lehetőségem a kenus palánták beiskolázására, nevelésére.

2006-ban megalakult Dunaföldváron a kajak-kenu szakosztály, egy nagyon lelkes honpolgár Albu György segítségével és Sziklenka László mester edző szervezésével. Célunk a következő volt: Mint annak idején Vajda Vilmos szakfelügyelő letette a varsákat az ország több kis településén a fehér foltokat megszüntetni, hogy az eredményes sportágunk utánpótlás nevelése folyamatos legyen. Így mi is ennek érdekében, hogy tovább növeljük annak a lehetőségét, hogy egy újabb fehérfolt megszűnjön, elkezdtük a munkát, és toborzással beiskoláztunk 9-10-11 éves tanulókat.

A verseny sport megismertetése és magas színtű utánpótlás nevelésen kívül, célunk volt a város gyerekeinek szabadad idejét nem csak testi fejlődésük érdekében, hanem a jó közösség kialakításával, az erkölcsi morális feladatok kifejlődését is elősegíteni, és a szabad idejüket lekötni. A munkám az elmúlt 45 év nevelő edzői tapasztalataim ismeretében kezdtem el. Az alap feltételt az edzői munkához a Dunaföldvári Polgármesteri Hivatal adta. A Duna partján lévő kis öbölben lévő hajókikötőhöz tartozó csónakház egyharmadát megkaptuk. Nagyon jól indult minden, a kezdéshez az ország minden részén dolgozó barátaimtól, edző társaimtól hajókat és lapátokat kaptunk. Az MKKSz anyagi juttatáson kívül, új hajók átadásával is támogattak. A tanulók megnyerése a sportágunk megismertetésével a szülők beleegyezésével a munkát megkezdtük. Január-februári hónap szervezési feladatokkal, szülői értekezlettel, majd márciustól úszó tanfolyammal és tornatermi felmérésekkel 11 fiú és 7 leány tanulóval beindult a munka összesen 18 fővel. Az úszó vizsgák letétele után áprilisban elfoglaltuk a vízitelepet és a nyolcas kenuban a felkészülést a versenyekre. Fő célkitűzés a „ Diák Olimpián” való részvétel. A versenyen kiváló eredményeket értünk el, C-8–as 500m.-en Orsz Diákolimpiai Bajnok lett az „A” csapatunk. A „B” csapat a harmadik helyen végzett.TC-4–ben pedig a III-IV évf. második hely sikeredett. Az évközi kisebb versenyeken is jól teljesített a csapatunk. Ami még biztató volt, hogy az „ESZKIMÓ-INDIÁN” Bajnokságon ahol TC-4 I-II évf. első lett a legénységünk. Ugyan ebben az évf.-ban az egyéni besorolásban az első három helyezett Dunaföldvári sportoló lett. (Első h. GYÖRKŐ BENCE, második DOHÁRSZKI ROBIN, harmadik SÜVEGES ÁKOS.) Tehát az első év eredményei megmutatták, hogy a kezdő versenyzőink között is tehetséges sportolóink vannak, akikre a jövőben megalapozhatjuk, hogy a leigazolt versenyzők között is majd eredményesek lehetnek.

2007. Második év

Az elmúlt év jó alapokat nyújtott, a gyerekek állóképességének tovább fejlesztésére, és a saját súlyukkal való erő fejlesztésére. Fő célul tűztük ki az egyes és páros kenukban való evezés megtanítását, helyes kormányzás elsajátítását. Evvel megteremteni a fejlődést, hogy ne csak csapat hajókban, hanem egyéni versenykenukban is mint verseny engedéllyel rendelkezők az MKKSz  versenyein is elinduljunk és felmérjük, hogy a legjobbak között is hol áll a szakosztályunk. Itt megmutatkozott, hogy van már egy két versenyzőnk, akik az Orsz. Bajnokságon is eredményesek. C-2  V évf.-ban 4000 m.-en  GYARMATI SÁNDOR – SZABÓ LÓRÁNT párosunk IV helyen végzett. Az Országos pontversenyben 8 pontot sikerült megszerezni. A versenyzőink többsége továbbra is a Diák Olimpián szerepelt szép sikerrel. Ezekkel az eredményeinkkel sikerült támogatókat szerezni, és így a öltségvetésünket is tovább növelni. Ez eredményezte azt, hogy hajóparkunkat is sikerült, kórszerű és versenyképes hajókkal bővíteni. Ekkor még az MKKSz is támogatta a szakosztályunkat, pályázat útján anyagilag és verseny hajók átadásával. Továbbá sikerült egy korszerű húzódzkodó állványt és egy utánfutóra szerelhető hajószállítót is beszerezni. Így az edzés és versenyzési lehetőségünk is javult evvel megteremtve a további fejlődést.

2008. Harmadik év.

Az igazi áttörés ebben az évben következett be. Úgy az eredmények terén, mint a versenysport űzéséhez szükséges feltételek javulásával. (Végre sikerült egy hajókikötőt is beszerezni és egy korszerű páros kenut megvásárolni.) Az eredményeink nem csupán az Orsz. Diák Olimpián, hanem a leigazolt, verseny engedéllyel rendelkezők között is megvalósultak. A létszám is 25 főre bővült. Most már az Orsz. Bajnokságon dobogós helyeket is sikerült megszerezni GYARMATI SÁNDOR – SZABÓ LÓRÁNT C-2  4000m.-en II-ik helyezett és MC-1 csapat verseny 2000 m.-en bajnokságot nyerni  CSÁNYI GERGŐ - HEGEDÜS ANDRÁS – NÉMEDI KONRÁD sportolóink révén. Az országos. pontversenyben a kenusok között a 16-ik helyen végeztünk Ebben az évben megrendeztük bemutató jelleggel a MINI MAROTON JÁTÉKOS KAJAK - KENU  versenyt. (a MKKSz sportágfejlesztésére beadott javaslatunk alapján.) Négy klub vett részt a versenyen, az új verseny rendszer mindenki megelégedésére jól sikerült. Sajnos a Szövetség részérül nem jöttek megfigyelők. Az anyagi lehetőségünk javulásával és a szülők segítségével most már sikerült edzőtáborokat is szerveznünk, amik nagyban segítettek a jobb eredmények eléréséhez.

2009. Negyedik év.

Ebben az évben, még tovább tudtuk fejleszteni az edzés munkánkat és ennek következménye, hogy nagy mértékben javultak az eredmények. Elsősorban minőségi előre lépés volt tapasztalható. Az Orsz. Bajnokságon egyéni számban MC-1 I-II évfolyamban egy harmadik helyezést szereztünk HEGEDÜS ANDRÁS versenyzőnk személyével. A 3x200 m.-es váltó versenyben bajnokságot nyertünk. CSÁNYI GERGŐ - DOHÁRSZKI ROBIN - GYÖRKŐ BENCE sportolóink révén a III évfolyamosok között. Az országos pontversenyben megtartottuk a 16-ik helyünket. A Sárkányhajó ifi E.B. csapatunk két első és egy harmadik helyezést szerzett a BP. Klub legénységek Európa Bajnokságán.( GYARMATI SÁNDOR, SZABÓ LÓRÁNT, NAHLICH CSABA, PERE JÁNOS, MOLNÁR LEVENTE, DOHÁRSZKI ROBIN, GYÖRKŐ BENCE, NAGY PÉTER, NAGY TAMÁS, NÉMETH LÁSZLÓ. Az anyagi lehetőségeink is javultak és így sikerült egy kis motorcsónakot is beszerezni. Evvel az alap feltételek megteremtődtek ahhoz, hogy a verseny sporthoz szükséges eszközök meglétével egy 20-25 fős csoport jó feltételek között tudjon dolgozni egészen addig, hogy a versenyzőink a gyermek és kölyök szinten kiváló teljesítményeket tudjanak elérni.

2010. Ötödik év.

Sajnos ebben az évben a gazdasági vállság nálunk is begyűrűződött, ezért nem tudtuk úgy felkészülni mint az előző években. Edzőtáboraink elmaradtak, kevesebb versenyre tudtunk elmenni és új hajókat sem tudtunk vásárolni. Támogatóink kiléptek, ill. kevesebb támogatásban részesítettek. Az MKKSz. is megvonta az eddigi támogatásainak nagy részét. Ezért a Szakosztályunk csőd közeli állapotba jutott. Ennek ellenére az egyéni eredményeink tovább javultak. Az Orsz. Bajnokságon sikerült az elmúlt év eredményeit megismételni. A legkisebbek  között a MC-1 2000m-en I-II évf. NÉMEDI KONRÁD harmadik helyezést ért el. Így az előző év eredményei alapján  mind a két versenyzőnket (HEGEDÜS ANDRÁS) beválogatta a Szövetség a Kölyök válogatottba. A másik kiemelkedő eredményünket a sárkányhajó sportban sikerült elérni.

Az Amszterdamban megrendezett IFI EB.-én két második és két harmadik hely sikeredett, a magyar válogatott tagjaiként. Versenyzőink: SZABÓ LÓRÁNT, GYARMATI SÁNDOR, CSÁNYI GERGŐ, GYÖRKŐ BENCE, NÉMETH LÁSZLÓ, NÉMEDI KONRÁD, HEGEDÜS ANDRÁS, NAGY TAMÁS, SÜVEGES ÁKOS, MOLNÁR LEVENTE, NAHLICH CSABA, DOHÁRSZKI ROBIN.

Összegezve az elmúlt öt év eredményeit és a kitűzött feladatainkat, leszögezhetjük, hogy teljesítettük azokat.

1./ Eredményeink a kölyök évfolyammal bezárólag, országos szintű. (Orsz. Bajnokok, egyéniben dobogós helyezettek.) pont versenyben a 76 szakosztály közül a kenusok 2 x 16-ik helyen végeztek. Két versenyzőnk bekerült a kölyök válogatottba. Azt hiszem, hogy egy ilyen kis szakosztálytól egy edző közreműködésével kiválóak az eredményeink.

2./ Mindennapos foglalkozásokkal, edzésekkel, egyéb programokkal sikerült a város gyermekeinek a szabad idejét lekötni és testi fejlődésüket elősegíteni.

3./ Kialakítottuk öt év alatt azt a bázist, ami megfelel egy kajak-kenu szakosztály alapfeltételeinek működésére.(vízitelep, stég, hajótároló, megfelelő hajópark, kis motorcsónak, stb.)

A fent említett nehézségeink ellenére, Albu György szakosztály elnöke és én magam, elhatároztuk, hogy minden áron megmentjük az öt év létre jött szakosztályunkat ne vesszen kárba az eddigi munkánk és az MKKSz által befektetett anyagi és tárgyi támogatásuk. Szeretnénk megtartani, a sportolási lehetőségeket a város gyerekei részére. A verseny sportra a gyerekeket felkészíteni. Jövő év elején egy fiatal edző szerződtetésével, SZABÓ LÓRÁNT személyével toborzással beiskolázunk 9-12 éves gyerekeket. Részemről a patrónusi szerepet felvállalom, a szakosztály intézői feladatait megoldom, és az edzői szaktanácsadást folytatom. Bízva abban, hogy a Magyar Kajak-Kenu Szövetség is megérti a kialakult helyzetünket és átértékeli az állásfoglalását, és továbbra is támogatja a szakosztályunkat.

Dunaföldvár, 2010 december 8

DSTE  Kajak – Kenu Szakosztály

Sziklenka László mester edző

Oldal: 2006-2010. története
KENU SZAKOSZTÁLY DUNAFÖLDVÁR - © 2008 - 2024 - dunafoldvar-kajak.hupont.hu

A HuPont.hu weblapszerkesztő. A honlapkészítés nem jelent akadályt: Honlapkészítés